Trump pripravuje úder Googlu a ostatným internetovým gigantom

Federálna obchodná komisia (FTC), ktorá má na starosti ochranu spotrebiteľov a protimonopolnú reguláciu na trhu, začala konanie voči internetovým gigantom za predaj osobných dát svojich užívateľov tretím  stranám.

Trumpova administratíva avizovala už v minulosti, že uplatní veľké zmeny na trhu a kritizovala prezidenta Obamu, že umožnil obchodovanie s týmito dátami. Rovnako na adresu svojho predchodcu Trump adresoval, že cielene podporoval monopolné postavenie viacerých technologických gigantov na trhu. Zníženie cien čípov, ktorému dominuje spoločnosť Qualcomm, sa na trhu dosiahlo až potom, čo Federálna obchodná komisia spoločnosť Qualcomm zažalovala.

Trump svoje kroky spúšťa potom, čo vymenoval piatich nových členov FTC na funkčné obdobie 7 rokov.

Nové vedenie FTC zaslalo 26 marca list spoločnostiam AT&T, Comcast, Google Fiber, T-Mobile a Verizon, v ktorom požaduje, aby poskytli všetky podrobnosti o tom ako získali alebo poskytli mobilné data svojích užívateľov. Všetci poprední poskytovatelia internetových služieb predbežne vylúčili, že by obchodovali s údajmi ohľadom histórie vyhľadávania a návštevnosti webstránok svojích užívateľov. Naopak portál Ars Technica koncom roka priniesla reportáž o praktikách predaja osobných údajov, prdovštekým tých, ktoré súviseli s lokalizáciou užívateľov tretím stranám. Hlavnými odberateľmi daných údajov mali byť predovšetkým sprostredkovatelia reklamy.

Predseda FTC dal internetovým gigantom na odpoveď 45 dní, pričom požaduje zodpovedať nasledujúce otázky:

  1. Poskytnite všetky informácie aké osobné informácie zbierate o zákazníkoch.
  2. Popíšte spôsob, ako dochádza k integrácií informácií o osobách z rôznych zdrojov.
  3. Vysvetlite akým spôsobom uchovávate osobné údaje tak, aby bola zabezpečená ich ochrana.
  4. S akými osobnými údajmi narábate?
  5. Sú tieto informácie poskytované tretím stranám?
  6. Uveďte každú tretiu stranu, ktorej ste poskytli akékoľvek osobné údaje o Vašich zákazníkoch.
  7. Podrobne opíšte aké druhy informácií ste o zákazníkoch poskytli.
  8. Priložte druh osobných údajov, ktoré od iných poskytovateľov získala Vaša spoločnosť.
Please follow and like us:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*