Čierny piatok prezradí koľko peňazí sa opäť presmerovalo na eshopy

Nízka nezamestnanosť a solídny ekonomický rast v Spojených štátoch dávajú predpoklad, že tohtoročný predvianočný predaj bude na historicky najvyšších číslach.

Výpredaje na Black Friday sú tradične najsilnejším predajným dňom pre maloobchod. Predajné online platformy ako reakciu zaviedli Cyber Monday, teda deň výpredajov na internete. Napriek tomu každoročne možno pozorovať trend znižovania predaja v kamenných predajniach a rapídny nárast online eshopov. Retailoví predajcovia a najmä burzy budú nervózne očakávať povíkendové čísla predaju, aby vedeli analyzovať, či dlho predpovedaná apokalypsa pre retail je nezvratná. Už teraz sú ceny maloobchodných reťazcov v dôsledku nízkych marží pod tlakom.

Asociácia East Coast Malls, mapujúca predajnú aktivitu v nákupných centrách, uviedla, že približne 60% predajcov vykazuje rovnakú návštevnosť, ale očakávajú až 15% pokles príjmu. Príčina tohto javu s najväčšou pravdepodobnosťou súvisí s preferovaním nakupovania na online platformách.

Najväčším ťahúňom predaja v retaili sa očakáva, že bude sortiment oblečenia a najväčší prepad je zaznamenávaný v oblasti elektrotechniky, ktorá je čoraz viac nakupovaná online.

 

 

Please follow and like us:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*